Blogger Sebenarnya Hipokrit

Sejak dari awal lagi,aku dah nampak apa yang berlaku dalam dunia blogger.Pertelingkahan,persahabatan, berpasangan,dan bermacam macam lagi hal.

Dan kepada yang baru masuk alam blogger,aku rasa baik kau berhati-hati bila masuk dunia blog ni.Kenapa?
Manusia ada bermacam-macam jenis,kita tak tahu apa jenis manusia kita akan hadapi kat dalam dunia blog ni.

Dan aku rasa,blogger blogger semua adalah seorang yang hipokrit.Termasuk aku.Kenapa lagi?Sebab berpura-pura.

Berpura-pura,hanya sekadar berpura-pura baik di depan,tapi di belakang benci sampai nak mati.Aku bagi example sikit la supaya korang senang nak faham.Blog ni bukan susah sangat nak faham kan?Kacang.

Si A ni kononnya,sangat benci dengan blog si B ni,katanya blog si B ni takde kontent langsung,entah apa-apa cerita yang diceritakan.Macam sampah katanya,bukan aku kata.Ibarat membuang masa.

Bila ada gathering,atau perjumpaan antara blogger,kononnya lepak-lepak.Si A ni mungkin tak tahu yang si B akan melepak sekali.Tiba-tiba mereka bertemu,berkenalan,si A tahu si B adalah tuan blog yang dia benci setelah si B ni memperkenalkan diri dan nama blog masing-masing.

Depan-depan bajet baik,bermesra,tapi bila ontheway nak balik rumah,terus maki hamun si B tanpa pengetahuan si B.Lol.Mana ada orang maki bagitau kan?Apasal tak maki hamun depan-depan?Takut?Maksud aku bukan maki depan-depan,tapi cakap dengan baik dan bijaksana.Kan?

Perkara ini mungin terjadi.

Pada anda mungkin pernah?

10 komen:

Gen2Merah said...

saya setuju dengan pendapat ini.. terpulang pada kita utk menentukannya.. yang penting biarlah kita menulis dengan ikhlas kan... rapatkan silaturrahim antara kita semua

Nalisa Syahira said...

pernah terjadi .

Tasha said...

ak blogging bkn sbb nk gathering,haha

محمد رازيق said...

hehe.. gua stuju.. :) biasalah, manusia.. :) salam idul adha :)

cik qiqilala said...

betulll, tp hipokrit utk jaga hati org takpe kann? -.-''

kajaharuna said...

oho.. tak semua betul..
selamat raye, jgn emo2 :)

cipUtchiaPp said...

hahaha..blh la jugak diterima..
ade jugak blogger yg terbajet artis kdg2..

p/s: thanks sudi dtg blog emy..emy follow sini :)

yuyu aziz said...

tak penah hadapi situasi ni..

Nurul Iman Rosman said...

hmm, biase lah tu.
lumrah kehidupan manusia :D

MakNgah said...

menda? menda?gathering? tdo lagi best.

masing2 ada topeng masing2 kan..