Bencinta

Tak salah lu nak benci orang tu dan tak salah lu nak cinta orang tu.Tapi disebabkan manusia ni ada perasaan sedih dan terasa,kita selalu cepat mengalah dengan ejekan orang.Macam gua jugak selalu kena ejek rambut besar,padahal memang trend gua macam tu,tapi gua sekadar masuk telinga kanan 5minit,lepas tu keluar.Bukan Touch&Go.

Bila ada yang membenci kita,kita rasa macam dunia ni nak runtuh,macam ada sesuatu beban kat leher ni.Tapi itu semua sekejap je,tak lama.Orang nak benci lama wat ape,dia pun akan lupa dengan kebenciannya pada kita.Macam kes Daudsu,tak lama tu,kejap je orang cite pasal dia sumbat gol sendiri.Seminggu dua senyap la.

Seorang yang benci lu,makin bertambah haters lu.Kan?Ini disebabkan oleh nila yang setitik yang dapat merosakkan susu satu belanga.Seorang haters memulakan gosip untuk menghancurkan hidup orang lain.Mula meracun seorang demi seorang.Tetapi dia tidak sedar bahawa rakan-rakannya tersebut mula memandang serong pada sikapnya.

Dia juga tak sedar yang orang yang dia benci itu kemudiannya hanya sekadar tersenyum dengan laungan salakan anjing wolf wolf nya itu.Salakan yang sekadar boleh didengari sejauh 500meter saja.Tak boleh pergi jauh.

So kepada yang dibenci,kuatkan semangat lu dan jangan peduli dengan laungan anjing tersebut.Lu tahu kan,kalau dia benci lu sepuluh kali,gua sayang lu sepuluh ratus ribu kali billion.Bukan cintaku seratus percent.Dan gua juga boleh meracun orang lain supaya mencintai anda.Kan?So,usah pedulikan kata mereka.

p/s:Ok sory gua terpaksa berlagak skema dengan ayat-ayat di atas.Haram J.

3 komen:

zaidah said...

jangan2 orang yang kita benci macam nak mati last2 orang tu yang kita sayang

Isteri Encek Bard said...

selalu orang tua-tua cakap orang yang paling kita bencu tu lah yang akan kita sayang

foll0w ana.. ;) said...

hihihi.. yup kdg2 org yg kite agp tade ape.tp dylah yg akhirnye bhagiekan kite