Tipu

Aku rasa drama-drama melayu kat televisyen itu semuanya tipu dan takde yang betul pun.Contoh,kalau dalam drama cerita pasal budak-budak universiti,ada yang pakai lawa gile babi seksi nak mati.Tapi hakikatnya,tak penah pun aku nampak kat universiti aku,mungkin IPTS je kot?

Lagi,cerita pasal mak tiri yang kuat buli anak tiri.Aku rasa mak mak tiri yang aku jumpa kat alam semesta ni tak penah pun macam tu.Bak kata Daim,orang yang selalu buli orang yang lemah,dulu kat rumah selalu kena buli.Adakah mak tiri dulu kena buli dengan suami lama?Suami hardcore sangat/

Lagi,pasal romantik gila babi seorang mamat tu dalam drama.Aku rasa tak dela wujud seperfect macam tu.Mungkin sikit-sikit boleh la.Kan?Macam fenomena SethTan.

Kau tak rasa macam tu?

9 komen:

Nur Ayuni said...

hahaha. aku rasa macam tu.
tipu je semua. macam gak cerita novel. huuu.
fenomena seth tan? ish3..haha

Hatred24 said...

drama melayu semua tipu.. propaganda je

diana said...

seth tan tu cuma watak ciptaan..
tapi dalam drama tv tu seth tan bukan tau sembahyang.dalam novel watak dia lain,kat tv lain.

sergeant keroro said...

drama melayu banyak imaginasi jek, tapi ade jek yang jadi kenyataan.

fadhlinaafifah said...

nak jugak dia masukkan nama daim tu. kih3

wan zuliyana [apel] said...

cerekarama logik sikit kot.
drama cam csi la, gebang. haha ;DD

Mira R. said...

fenomena sethan memang tak bleh lawan aa. pukul 7 je timeline penuh dengan drama #noraelena.

pastu, arini ari last aa #noraelana

Chempaka Sari said...

hahaha betul tu...

MakNgah said...

ada yang betul ada yang tak betulnya pasai mak tiri ni.

ada kawan aku mak tiri dia betul2 perangai mak tiri. Lebihkan anak-anak dia je.

ada gak kawan aku mak tiri dia baik gila. dah boleh buat kawan.