Otai

Semalam kat satu laman sooooo sial,ada la budak-budak terencat membincangkan pasal blogger otai.Otai dalam erti kata lain,orang lama,legend,macam Hang Tuah.Kiranya orang yang hebat.Tak kisah hebat dalam mana-mana hal.

Hebat dalam hal loji tahi pun aku gelar otai jugak.

Blogger otai pulak,seorang yang hebat berkarya.Tapi dalam dunia blog ni,ada juga orang yang karya tak hebat,tapi pandai pikat orang datang kat dia.Itu taktik lain untuk menjadi abang-abang.
Tapi tak macam AlexiaAqram,admin LensaRosak,aku amat menyanjungi dia,tapi aku masih waras dan tidak mengagungkan dia seperti Ayah pin.
Dia juga ada blog Terfaktab,ramai awek gilakan dia juga.Jangan tak percaya.

Tapi dalam entry ni aku nak kisahkan tentang budak-budak blogger yang agak baru la jugak,dah tahu baru tu,hormat la orang lama.Sape cakap budak baru dan otai takde beza?
Bezanya terletak pada entry nya.

Dan masa diskusi semalam dekat kakiblogger,aku tengok ramai jugak yang membenci blogger otai,dan aku tertarik dengan pelbagai komen,so aku listkan sedikit kat dalam ni.Sikit je..

  • Dia cakap yang blogger otai dalam blog ruang iklan banyak sangat.Tamak.
Aku nak ulas sikit,blogger lama bermakna dia dah lama berkecimpung dalam dunia blog.Dah ada blog 4-5 tahun yang lalu.Tapi medium iklan baru keluar sejak 2007,so apa lagi,blogger lama yang sudah ramai pengikut,mahu mencari rezeki jugak.Ko jangan la nak putuskan rezeki blogger otai weh.Simpan jela hasad dengki ko tu.Satu aku nak cakap,blog ko pun ada iklan tapi tak banyak,sebab ape?Sebab ko budak baru,dan mana ada syarikat nak tayang iklan banyak-banyak kat blog baru.So,nak iklan banyak ko perlu otaikan diri ko.
Dah tahu blog sendiri cam gampang,nak gampangkan blog orang lain pulak.

  • Dia cakap semakin otai semakin poyo.
Apa yang poyo nya?Biasa la,perkara biasa kena hentam dengan blogger otai.Kena hentam sebab banyak blogger baru ni berblog sebab duit."Ape?Berblog boleh buat duit?Lepas ni aku pun nak buat blog jugak la...teehee.."Macam tu lebih kurang dialog orang yang teruja nak berblog.Sebab tu aku ada buat entry Blogger Tumbuh Macam Taik
Kena hentam,marah,tapi taknak perbaiki diri sendiri,pastu marah si penghentam.Sebelum nak marah si penghentam,ko patut baca asal-usul dia dulu.Baru boleh hentam,kalau ko kena hentam balik,padan muka.

Aku takut korang malas nak baca panjang-panjang,so aku pendekkan.Mungkin lain kali aku tulis lagi pasal ni.
Blogger newbie?Takde istilah tu,cuma blogger-baru-belajar je.Kalau kena hentam,ko relax jela,perbaiki diri.Jangan ko pergi tandas menangis teresak-esak,cam gampang.Jangan terus putus asa nak berenti berblog,CHILDISH.


CIBAI.BLOG AKU MEMANG GAMPANG,ADE AKU KISAH?

7 komen:

JIJI YU said...

haha..sape tak nak duit oit..ehhe

Siti Aniza said...

ada jugak org mcm tu. kena perli sikit terus stop blog. ish3..

sergeant keroro said...

setuju.

byk blogger nak buat duit, pastu duk merengek nape duit tak gerak. padahal penulisan cam cibai jek.

citer sal pakwe makwe,euww~ tak kuasa tol.

wan zuliyana [apel] said...

sirius tak penting.

NuSaNa NoSa 91 said...

itu namanya cara nk face-saving.. nk defence kn diri.. padahal slh sendiri xtengok.. plus jeles le tu.. hukhukhuk~ =.="

AlexiaAqram said...

aku kadang2 naik sangsi juga dengan puji-memuji ni.

kahkahkahkah! apa2pun terima kasih.

Sembang Kemas said...

lu tengok sape komen?

AA bai.

haha terharu.